F.P. 39.Llum i vida E,I, Tecnologia R. Rafanell 22/10/76
Aquí venim a estudiar Electrònica Industrial. Vol dir que ens tindrem d’enfrontar amb matèries com:
Radiació electromagnètica, Fotosíntesis, Ionització. Informació i aplicacions com:
Semiconductors; Efecte túnel; Efecte barrera; Raigs X; Microscopia electrònica; Radioastronomia; Sistemes de Control: Informàtica; Ressonàncies magnètiques moleculars i nuclears ( T.A.C: Tomografia Axial computeritzada ); LASER; MASER; RADAR; SONAR; Robotica i a mes, Àudio, Radio i Televisió.
Vist aixis, sembla molta teca per una sola persona. Pro veureu que es possible fer-ho.
Hem entrat a la era de les comunicacions via satèl·lit:
Les longituds d’ona passen del decímetre i el metre al centímetre i el mil·límetre.
Inclus al nanometre, via LASER i fibra òptica.
Tenim per exemple, la Endoscopia Clínica: Exploració interna sense cirurgia.
Caldrà veure la diferencia entre ones de 1 a 20 GHz i ones entre 700 i 7 000 THz.: Influencia de la radiació electromagnètica ( e.m.) en el fenomen de la fotosíntesis.
Perque de la fotosíntesis – utilització de la llum en la formació de biomasa – en depend la vida en el nostre planeta. Per curiositat, las nou etapes de la vida humana:
Etapa Comença
1ª Òvul fertilitzat Concepció
2ª Blastocit lliure 1 dia
3ª Blastocit implantat 6 dies
4ª Embrió 4 setmanes
5ª Feto 12 setmanes
6ª Lactant 38 setmanes
7ª Infantesa 2,5 anys
8ª Adolescència 10 anys
9ª Adult 21 anys
La mitjana de vida a Espanya – segons un estudi fet per un companyia d’assegurances – es de:
72 anys El homes
79 anys Les dones
Comentaris: Molta gent s’encalla a la 8ª etapa i ja no en surten.
S’han cregut tot allò que els hi ha dit, que hem arribat a l’edat de l’oci, i que aquí i ara, el que cal es aprendre a no fer res.
Alguns, fent un esforç, arriben a aprendre a esquiar. Altres – estil pel·lícula americana – arriben als tres whiskys o martinis matinals. D’això n’aprenen ràpidament i a consciència.
D’altres - també molt nombrosos – ni aquí arriben: S’encallen a la 6ª etapa, ben agafats a la mamella i d’aquí no es mouen.
Formació del coneixement: Conèixer es una cosa i saber n’és un altre. Pro es impossible es saber, sense el coneixement previ.
El coneixement només es possible per la presencia i treball del cervell.
Cuidem-lo: Només en tenim un. I de moment, no en trasplanten.